Reizen

The New York Contrasts tour (een andere tour)

Pin
Send

Contrast Excursion is een van de Tours in New York meest interessant. In feite huurt de overgrote meerderheid van de toeristen die eerder aankomen deze excursie. De reden voor de tour, de afstand tussen de bezochte plaatsen en de culturele diversiteit die je kunt zien tijdens een tour of excursie als deze. Natuurlijk, zoals we je hieronder zullen vertellen, vind je het misschien leuk of niet.

De excursie Contrasten

De excursie die we allemaal hebben aanbevolen

De eerste keer dat we New York bezochten, viel ons dat het meeste op onze vrienden hebben ons geadviseerd huur de tour of de excursie van contrasten. Dat het de moeite waard was, dat je heel verschillende plaatsen in New York kon zien, enz ... De realiteit is dat voordat we onze voeten al in de "nieuwe" stad Trump zetten We hadden de tour ingehuurd. We riskeerden de waarheid, maar voor iets minder dan € 50 per hele ochtend en met het inbegrepen transport vonden we het goedkoop.

We zijn geen liefhebbers van rondleidingen of excursies, sinds soms ze laten je geen tijd om foto's te maken. In dit geval gebeurde het ons in het laatste deel, in de Joodse wijk, maar toch de moeite waard om New York op een andere manier te leren kennen

Een excursie voor iedereen, een andere tour

De vierde of vijfde dag van ons verblijf in New York was de dag van de Contrast-excursie. Het was november en het was een beetje koud. We hadden de gids om 8 uur ontmoet in een van de hotels in de buurt van Times Square. Daar, naast een enorme Chevrolet van er waren 4 of 5 toeristen dood van de kou. Gelukkig voor hen waren we de laatste en zodra we aankwamen klommen we allemaal in het klassieke Amerikaanse busje om de rondleiding door de buurten van Harlem, Queens, Bronx en Brooklyn, het echte New York.

Times Square
New York

De tour of excursie Contrast heeft iets verschillend van de andere excursies Wat kun je doen in New York? Je bent niet zeker wat je gaat zien. Het is niet het typische New York van wolkenkrabbers, winkels of karakteristieke gebouwen, het is de New York waar echte mensen wonen, de New York waar je kinderen en mensen kunt zien spelen in hun parken. Houd één ding, tel het aantal kinderen dat u in Manhattan zult zien spelen en u zult zich dat realiseren Manhattan is een plaats waar gezinnen bijna geen plaats hebben.

Daarom is het geen toeristisch New York. Als je hier naar op zoek bent, is de excursie duidelijk, als je op zoek bent naar iets anders, huur het dan in.

Harlem, meer dan een rustige buurt

Times Square achter zich laten en ongelooflijk Delorian dat was naast de deur van ons hotel, we gingen in het busje naar het geluid van de verhalen van de gids op weg naar Harlem, waar we langs beschermde woongebouwen, scholen of basketbalvelden gaan zoals die in de film. Als er leven was voorbij toeristen en mensen die van de ene naar de andere kant renden om naar hun werk te gaan. Een rustig New York.

Haarlem
Hallucineert naast ons hotel

Harlem was alsof hij in een andere stad in de Verenigde Staten was, met meer traditionele gebouwen en meer betaalbare huizen in de zak van de gemiddelde burger. Kort daarna gaan we naar de Bronx, een totaal contrast.

De Bronx, die gevreesde buurt

Een van de cultfilms Over New York Gangsters is Warriors, een film uit 1979 die je moet bekijken. Dat was New York aan het einde van de jaren 70. Hoewel we wisten dat New York niet meer zoals die film was, hadden we die bug of we bendes, vreemde buurten en drugsdealers in de hoeken zouden zien, en van dit alles dat we zagen waren de laatste, ja, met een normaal uiterlijk en bijna onopgemerkt.

Voordat we aankwamen bij die oude en 'tumultueuze' Bronx, kwamen we aan bij de Yankee Stadium, wat trouwens het team is dat de meeste shirts ter wereld verkoopt. We waren verrast, maar als de gids dat zegt, Amen ...

Yankee Stadium
Politiebureau in de Bronx

Vanuit Yankee Stadium gaan we naar een van de meest klassieke politiebureaus in de buurt, met die typische filmauto's en af ​​en toe een politieagent die koffie drinkt. Als nieuwsgierigheid in de burgemeester van New York Rudolf Giliani De politie ging van een corrupte entiteit naar een gerespecteerde entiteit. Iedereen zou meer dan 20 jaar bij de politie kunnen werken en tegenwoordig moet je voor een aantal fysieke en mentale tests slagen. Bovendien is pensionering vroeg en als je betrapt wordt op wat corruptie, is je toekomst gedoemd, zo weinig spelen.

Bronx graffiti

Andere dingen die burgemeester deed, heel intiem van troef trouwens, het waswapens elimineren, omdat hij kwam om te betalen voor de wapens die zijn burgers gaven om een ​​stad zonder wapens te zijn, niet zoals in de jaren 70. Goed initiatief!

Bij het verlaten van het politiebureau komen we aan in het gebied van graffitis en van straatkunst uit New York, waar de koningen van Hip Hop de echte koningen zijn. Op de Contrast-excursie nemen ze je mee om de klassieke graffiti van te zien Grote woordspeling, de beroemde rapper die een paar jaar geleden stierf.

Koninginnen, daar leef je goed

Van het passeren van een arme buurt als de Bronx komen we terecht in een multiculturele en veel rijkere buurt zoals Queens, waar de herenhuizen en managers wordt een gebied genoemd Malba.

Malba Flushing Meadows Corona Park Flushing Meadows Corona Park

Niet ver van het wooncomplex van Malba ligt het bekende parkFlushing Meadows Corona Park, waar een veelvoud van bioscoop zoals Men in Black of kom naar Amerika. Daarnaast zie je het imposante model van 900m2, de oproepHet panorama van de stad New York.

Brooklyn, het beste contrast voor het laatst

Brooklyn is de trendy wijk van New York. Het is de laatste jaren veel veranderd en is een van de meest bezochte plaatsen in de stad geworden. De Brooklyn Bridge is het embleem en Dumbo het park bij uitstek, maar niet alle Brooklyn is het uitzicht op Manhattan, Brooklyn verbergt sterke contrasten zoals de Joodse wijk.

Brooklyn Bridge

De realiteit is dat in het laatste deel van de excursie Contrasten het ontbrak ons ​​aan tijd. We konden nauwelijks foto's maken, vooral omdat de gids het niet leuk vond om mensen uit respect te fotograferen. Jammer, want de contrasten daar zijn erg sterk en de buurt lijkt uit de vorige eeuw te zijn genomen.

Shutterstock-lettertype Shutterstock-lettertype

Is het de reis waard? Wij denken van wel, omdat je nog een New York kent. Natuurlijk, als je een paar dagen hebt (niet minder dan vier) is het misschien niet zo de moeite waard, New York is erg groot en er zijn veel dingen te doen.

Praktische gegevens

Waar de excursie Contrasten huren?

De excursie Contrasts kan op veel websites worden gehuurd. We raden je aan het te huren voordat je naar New York gaat, omdat het veel goedkoper zal zijn. We huurden haar in met Cititatis en we hadden geen probleem. Aanbevolen.

Kaartverkoop Tour Contrasten in het Spaans

Meer over New York

We raden je aan onze sectie New York te bezoeken waar we je vertellen over onze reis, trucs en aanbevelingen.

Reisverzekering

Voor een dergelijke reis kunt u het beste een verzekering afsluiten. IATI biedt ons een aanbod voor volgers Reis gratis. Reizen stelt u niet vrij van een ongeval, een arts, een transfer of medicatie. Speel het niet. Controleer de reisverzekering door op de banner te klikken en je hebt een 5% in uw verzekering om gratis een reislezer te zijn. Klik hier voor meer informatie.

Contrast Tour
SamenvattingOnze ervaring met de Contrast-excursie in New York. Als je van onze ervaring hebt genoten, geef ons dan 5 sterren :) 90 %
Jouw beoordeling Gebruikerswaardering: 4.1 (5 stemmen)

Video: Dynamic NYC Tours: Dynamic Contrasts of NYC Tour Contrastes Dinamicos de Nueva York (Juni- 2020).